5 Nisan 2016 Salı

Tam Bir Alman Disipliniyle İşten Atılmak!

Merhaba ben özel bir şirkette gazaltı kaynak operatörü olarak çalışmaktayım.

Çalıştığım işyeri, inşaat iskelesi ürettirip 94 ülkeye ihraç eden, 62 ülkede fabrikası bulunan ve 2000’e yakın çalışanı olan, tamamı Alman sermayesi, dünyaca tanınan bir şirket.

Benimle birlikte 10 kişi işe başladık. İşe girerken bizi diğer fabrika için aldıklarını söylemişlerdi. Çalışmaya başladığımız ilk gün sanki açık cezaevinde olduğumuzu sandık. Benimle birlikte samimi olduğum arkadaş kaynak yapmak için malzemeye almaya gittiğinde sanki birinden kaçıyordu, çok şaşırmıştım. Yemek molasında ne olduğunu sorduğumda “ustabaşı malzeme alırken koşmamı söyledi. Herkes bir telaş içinde” dedi. Anlamadık. “Tam bir Alman disiplini!” dedik arkadaşlarla. Açıkçası çok işyeri değiştirdim ama böylesini ilk defa görmüştüm. Ustabaşını resmen putlaştırıp tapıyorlardı.

Çok olmamıştı çalışmaya başlayalı ki, ortalıkta bir dedikodu dolaştı: Fabrikada önce sipariş yok dediler sonra işçi çıkarılacak derken, 3 günde 30 kişi işten çıkarıldı. Benimle birlikte işe girenlerden kimse kalmamıştı. İşten çıkarmalar canımı sıkmıştı. Canımı en çok yakan şey ise, samimi olduğum arkadaşın işten çıkartılmış olmasıydı.

Üstelik Pazar günü zorla mesaiye gelmiş, haftada bir kez görebildiğim yoldaşlarımı bu hafta da göremeyecektim.

Pazartesi akşam gece vardiyasına gittiğimde, kart basmadan önce, güvenlik görevlisi adımı sayıkladı. Anlamıştım sıranın bana geldiğini…

Güvenlik muhasebeye götürdü beni. Muhasebeci çıkış işlemlerimi yaptı. Döndüm muhasebeciye: "Bizleri diğer fabrika için aldınız ama daha diğer fabrika açılmadan bizi çıkartıyorsunuz” dedim. Adam “siparişler falan” deyip beni başından savurdu.

Ertesi gün internetten iş ilanlarına bakarken bizi kovan işyerinin ilanını gördüm: “24 kişi kaynakçı alınacak” diye ilan vardı.

Anladım ki, burjuvazi biz işçileri bir kâğıt mendil gibi fırlatmış, bizim yerimize başka kâğıt mendiller almıştı.

Kâğıt mendil gibi harcanmamak için örgütlü mücadele vermek zorundayız.

                                                                         İstanbul’dan İMD’li Bir Metal İşçisi

1 yorum:

  1. Öncelikle iyi günler, blogunuzun içeriğini çok beğendim, aynı tarafta olduğumuzu düşünüyorum, işçilerin bu mücadelesine bende yardımcı olmak istedim ve bir işçi ve işyeri şikayet platformu oluşturdum
    http://www.patronifsa.com

    YanıtlaSil