17 Eylül 2012 Pazartesi

Ankara'da Onbinler 4+4+4’e Karşı Yürüdü



Eğitim-Sen öncülüğünde Ankara'da bir araya gelen on binlerce kişi "4+4+4" eğitim sistemine karşı tepki göstermek için Cumartesi günü bir miting düzenledi. Ankara Tren Garı önünde bir araya gelen onbinler Sıhhiye Meydanı’na yürüdü. Alanda coşku yüksek, öfke büyüktü.
Türkiye'nin dört bir yanından Ankara'ya gelen Eğitim-Sen üyeleri, Hipodrom Meydanı'nda, demokratik kitle örgütleri ve siyasi partiler ise Ankara Tren Garı önünde saat 10.00 civarında toplandı. Miting AYÖP’ten solcu taraftar gruplarına kadar geniş bir katılımla gerçekleşti. Mitingde Eğitim-Sen Siirt-Kurtalan Şubesi, Roboski katliamında yaşamını yitirenlerin isimlerinin yazılı olduğu dövizler taşıdı. "Çocuk işçiliğine son", "AKP elini çocuklarımızın üzerinden çek", "Çocuk gelinlere hayır", “Anadilde eğitim haktır" yazılı dövizler dikkat çekti. 

Biz de İşçi Mücadele Derneği olarak pankartımız, bayraklarımız ve sloganlarımızla mitingde yerimizi aldık. Kortejimiz küçük olmasına rağmen attığımız sloganlar ve militan duruşumuzla mitinge gelen insanların ilgisini çekmeyi başardık.
Miting, anasınıfında okurken üzerine lavabo düşmesi sonucu hayatını kaybeden Efe Boz'un annesi Nurdan Boz'un gönderdiği mektubun okunmasıyla başladı. Anne, babalara ve Milli Eğitim Bakanı'na seslenen Boz mektubunda özetle şunları söylüyordu:
"Çocuklarınızın haklarını gözetin. Onların elini bırakmayın. Beş, beş buçuk yaşındaki çocuklarınızı okula göndermeyin.
"Çocuğunuzu okula göndermek istemeyen velilere şart koşulan 'Çocuğunuz yetersizdir' raporunu almayı reddedin. Bu çocuğunuzu damgalamaktır ve çocuğunuz haklarının ihlalidir.
"Şunu bilin ki okullardaki fiziksel yetersizlikler yüzünden yaralanan ya da yaralanacak, sakat kalan ya da kalacak, hayatını kaybeden ya da kaybedecek her çocuğun vebali boynunuzadır.
"Okullarda bir çocuğun bile burnu kanasa bütün anneler, iki elimiz yakamızda olacak."
Mektubun okunmasının ardından "4+4+4"e ilişkin eylemlerin yer aldığı kısa bir sinevizyon gösterimi yapıldı.
Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız ise yaptığı konuşmada "4+4+4'te ısrar etmemeniz için Efe Boz gibi kaç çocuğumuzun okulda hayatını kaybetmesi gerekiyor?" diye sordu.
"Eğitim-Sen olarak yaptığımız açıklamalarda, 60-71 aylık çocukların öz bakım becerilerinin gelişmediğini, aynı sıralarda 40 dakika oturamayacağını, aralarında bir, bir buçuk yaş fark olan çocukların aynı sınıfta olmasının çok sakıncalı olduğunu, sınıf öğretmenlerinin bu yaş grubu çocuklara göre eğitim almadıklarını söyledik.
"Şimdi sizlerin huzurunda soruyoruz; ikili eğitim yapılan okullarda beş buçuk yaşındaki çocuk ile 13 yaşındaki çocukla aynı tuvalet ve lavaboyu nasıl kullanacak?"
KESK Genel Başkanı Lami Özgen ise "4+4+4" olarak bilinen eğitim sistemini durdurana dek mücadele edeceklerini söyledi.
"Bizler, bu ülkenin emekçileri, ezilenleri, yoksullaşmaya ve sömürüye karşı mücadele eden halkları olarak; eşit, özgür ve demokratik bir Türkiye için verdiğimiz mücadeleye olan inancımızla, bugün geleceğimizi hedef alan gerici, piyasacı saldırılara karşı da mücadele edecek, kamusal, bilimsel, laik, demokratik, anadilde eğitim hakkımızı sonuna kadar savunacağız.”
Miting Moğollar konseriyle sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder