24 Mayıs 2013 Cuma

THY Grevine Katılmayanların Vicdan Azabı

Merhaba,

Ben THY işçilerinin grevine destek olmak için 444 0 849’u aramaya karar verdim. Tabii ki unutamayacağım bir olay oldu. Numarayı aradım, sonra 8’i tuşladım, karşıma çıkan kadın görevliye, “THY işçilerinin grevini destekliyoruz, yanlarındayız, yaşasın THY direnişi” dedim. O anda görevli bana "bir dakika" dedi ve ben de bekledim. Sonra başka bir kadın telefonu aldı,  bana ne derse beğenirsiniz:  “Arkadaşıma ne dediniz de işi bıraktı gitti?”! Bir baktım telefon kapandı. Bir kez daha arayıp desteğimi yineleyecektim ki, kontörüm bitmiş!

Herkesi direniş alanına giderek grevcilere destek olmaya, gidemeyenleri ise bu hattı arayıp proleter sınıfının gücünü göstermeye davet ediyorum.

Kapitalist sistemin iki temel sınıfı vardır, bunlar sermaye sınıfı (burjuvazi) ve işçi sınıfıdır (proletarya). Burjuvazi üretim araçlarının mülkiyetini elinde bulunduran ve ücretli emeği sömüren modern sermaye sınıfıdır. Proletarya ise geçimini sağlamak için emek gücünü (işgücünü) satmak zorunda olan modern ücretli sınıf olarak tanımlanır. Burada önemli ve belirleyici olan yaşamını sürdürme konusundaki zorunluluk vurgusudur. İşçi sınıfı -proletarya- bu tanım dahilinde ve dar anlamda fabrika işçisi, sanayi işçisi anlamına gelse de geniş anlamda, geçimini sağlayabilmek için işgücünü satmaktan başka bir çaresi olmayan ve bunu yapmak zorunda olan tüm bireyleri kapsar ve dolayısıyla işsizler de bu kapsam içine girerler.

İşte herkesi bu düşünceyle proletarya hareketine davet ediyorum.

İstanbul'dan İMD'li Bir Depo İşçisi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder