15 Ağustos 2012 Çarşamba

Katil Polis Katletmeye ve Katli Vacip Demeye Devam Ediyor!


AKP’nin ve ileri demokrasisinin iyice önünü açtığı polis, pazar günü İzmir’de ekip otosuna çarpma “suçu” işleyen bir genci  kurşun yağdırarak öldürdü, yanındaki üç arkadaşını ise yaraladı. Böylece özellikle de 2007’den bu yana giderek artan polisin keyfi şiddet uygulaması örneklerine bir yenisi eklendi.
Milliyet ise bugünkü sürmanşetinde olayı eğitimle ilişkilendirmeyi tercih etmiş. İzmir’de polislerin bir genci kurşun yağdırarak öldürmesi olayının teknik analizini yapıyor ve eğitim şart diyor. 


Hangi eğitim? Nasıl bir eğitim? Ve dahası kimin vereceği eğitim? Polis zaten sermayenin işçi ve emekçilere şiddet uygulama aracıyken, buna bir de İdris Naim Şahinleri, işkenceci polis Selim Ay’ın terfisini destekleyen Tayyip Erdoğanları, “15’inde kız ya yerde gerek ya erde” vb. diye kitaplar yazan polis akademisi müdürlerini eklersek, bunların desteğini alan polis neler yapmaz?
Biz soruyu sormadan cevabı Antalya Emniyet Müdürlüğü’ndeki emniyet müdürlerinden biri olan Sedat Göktaş’tan geldi. Aldığı eğitimde faşistlik derslerinden Türkçe dersine yer kalmadığından bozuk Türkçe ile yazdığı facebook iletisinde, Sedat Göktaş “"Helal olsun sokak ortasında dayak yiyipte [yiyip de olmasın!] üniformayı rezil etmediniz. Ölen ve yaralanan köpeklere Allah’tan rahmet dilemiyorum” diye yazdı. İşte Milliyet'in istediği eğitim! 
Polis eğitimsizlikten değil, kendisine işin tabiatı gereği böyle ırkçı, saldırgan, faşizan bir eğitim, devlet de böyle bir açık çek verdiği için bunu yapabiliyor. Bu yüzden de Türkiye’de de ABD’de de sokak ortasında güpegündüz insanları öldürebiliyor.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder