23 Temmuz 2013 Salı

Abbasağa Forumu Notları (21 Temmuz Pazar)



1. Kartal Heykeli’ni temizleme kararı aldık. Kartal’ın Beşiktaş için sembolik bir anlamı var, bu nedenle oraya sadece şehitlerimizin ismini yazacağız. Parkın içerisinde benzeri bir anıt yapabiliriz.
2. Adalet yürüyüşçüleri isimli bir sitemiz var, duyurusunu yapmak istemiştim.
3. Kartal Forum’dan geliyorum. Kartal’daki forumların geçtiğimiz haftaya kadar çok sönük geçtiği söylenebilirdi. Ancak geçen hafta Cevizli Tekel arazisi için Cevizli Dayanışma kuruldu ve bu bizi de hareketlendirdi. Halkın arazisinin özel üniversiteye hibe edilmesine karşıyız ve Gezi Ruhu’nu yeniden orada yakalamayı ümit ediyoruz.
4. Protesto enflasyonu yaşadığımızı düşünüyorum. Sürekli yürümekten bir hal olduk ve bunlar sayıca azalmış eylemlere dönüştü. Bu durumun kendisi beni düşündürüyor. Bir ikinci konu faşizm hâlâ sürüyor; başta Gezi’yi elimizden almışlardı, şimdi düğün bile yaptırmıyorlar. Sorunlarımız sürdüğü halde geçmişte sokakta olanlar hâlâ sokakta değiller, bunu nasıl aşabileceğimizi konuşmak istiyorum.
5. Bugün buraya somut bir gündem olduğu için çok daha heyecanlı geldim. Bu parkı nasıl güçlendirebiliriz bunu konuşmak için buradayım. Bugün #DirenKadıköy’de yazanlar ilgi çekiciydi: Yürütme kurulu oylanması için parka bir dizi öneride bulunulmuş ve kabul edilmiş. Buna göre bazı günler serbest kürsü, bazı günler gündemli bir forum ilerleyebilecek. Bunu örnek alabiliriz. İkinci olarak bir yürütme komitesi işimizi kolaylaştıracaktır, niyeti olan taşın altına elini koymak isteyen herkesin içinde olabileceği bir yürütme. Son olarak serbest kürsüleri sevsem de, “ne güzel işte, bir şeyler dinledim ve eve gidiyorum” demek yerine “bugün şunu şunu yapmaya karar verdik” diye eve dönebilmeyi tercih ederim.
6. Karar almamızla ilgili bir takıntı var, oysa biz burada karar alıyoruz. Örneğin Cuma günü Pazar bu gündemle tartışalım dedik ve bugün tartışıyoruz. Yoğurtçu Parkı bir örnek olarak gösterildi, en uygun forum mudur bilemiyoruz. Bırakalım her forum kendi yolunu bulsun, ısrarla biz içinden bir şeyler çıkarmaya çalışmayalım. Burası ne bir sendika, ne bir siyasi parti, ne de bir dernek. Bu kadar keskin fikirlerle yaklaşmak yerine bırakalım kendi yolunu bulsun.
7. Ağaçlarla ilgili konuşmak istiyorum. Geçen Cuma ağaçların etrafındaki örtülerin sökülmesine karar verilmiş. Birisi de uyarmadı mı, ağaçlar gövdelerinden değil yapraklarından nefes alır. Biz o çalışmayı Gezi’yi simgelemesi için yapmıştık. Şimdi bir kez daha rica ediyorum oylayalım ve ona göre yeniden ağaçları giydirelim. Oylandı ve kabul edildi.
8. İki tip yürütme olur. Biri halkın kendisidir, diğeri atanmıştır. Bu mücadelede hepimiz o yürütmeydik. Ancak sanırım kimse şu konuda farklı düşünmüyordur: Daha örgütlü olsaydık, ne yapacağımızı daha önceden tartışmış olsaydık, sonu farklı olurdu. Bu yüzden sadece konuşalım yaklaşımı sıkıntılı bence. Burada somut adımlar atmalıyız. Örneğin buradaki birçok kişi beyaz yakalı. Bir akşam beyaz yakalıların sorunları konuşulabilir. (Yapılan eklerle sadece beyaz yaka değil genel olarak işçi sorunlarının konuşulmasına karar verildi. Önümüzdeki Cuma bu konuyla bir oturum düzenlenecek.)
9. Ben Yoğurtçu’dan geliyorum. Arkadaşın yürütme diye bahsettiği arkadaşlardan biriyim, daha doğrusu yürütememe halindeyiz daha çok. Geçtiğimiz hafta burnuyla zurna çalan bir abiyi dinledikten sonra burayı nasıl hareketlendirebiliriz onu düşünmeye başladık. Ama ben iradeci bir yaklaşıma karşıyım; onun yerine ana forumu dinlemenin ve bir şeyin gündem olarak kendini dayatmasına fırsat vermemim daha doğru olduğunu düşünüyorum. Örneğin biz bu esnaf olayı ne olacak diye forumda konuşulmasının ardından canlandık ve bir şeyler yapabilmeye başladık. Ya da Ethem’in, İsmail’in ardından bir şeyler yaptık. Demek istediğim, ne zamanki bir konu gerçekten ortaya çıktı o zaman… O yüzden bence bizi örnek almayın, kendi formunuzu yaratın. Kürsüye kulak verdiğimiz sürece güçleniriz, örneğin Yoğurtçu’da 89 tane atölye var.
10. Seyrantepe’den geliyorum. Unutmak ihanettir arkadaşlar, şehitlerimizi ve 160 tane tutsağımızı unutursak kaybederiz. Tencere tava konusunda Erdoğan’ın dediklerini duydunuz, resmen bizden komşumuzu ihbar etmemizi istiyor. O yüzden ben diyorum ki, tencere tava eylemlerine yeniden başlayalım ve buradan kendimi ihbar ediyorum: Ben tencere tava çalıyorum.
11. Müdendis Mimarlar Atölyesi’nden geliyorum. Gelecek hafta içerisinde İskele ve durak üzerine konuşacağımız bir gün olmasını öneriyoruz. Biliyorsunuz biz 150 dilekçe toplayarak teslim ettik. Takip no’su: 134610. 25 Temmuz Perşembe günü bu konuyu konuşmayı oyluyorum. (Oylandı ve kabul edildi.)
12. Sosyal Medya Çalışma Grubu olarak facebook adresimizi duyurmak istiyoruz: Park Meclisi, Direnabbasağa ve parkmeclisi adresleri üzerinden bizi twitter’dan da takip edebilirsiniz. Ayrıca 21 parkın koordinasyonun bir araya geldiği bir mail grubuna da üyeyiz ve oradan da burayı paylaşıyoruz.
13. Şehir Plancıları Yönetim Kurulu üyesi Gürkan Akgün performans düşüklüğü gerekçesiyle işten çıkarıldı. Ama asıl neden Gezi direnişine katılmış olması. Bunu protesto etmek amacıyla 22 Temmuz Pazartesi saat 11’de Beylikdüzü Belediyesi önünde olacağız.
14. Siyaset çalışma grubu olarak diğer çalışma gruplarında konuşulmak üzere 9 maddelik bir çalışma yaptık. Çalışma grupları sözcülerinin her hafta dönüşümlü olarak bir araya gelmesi, bilgi aktarımında bulunması, gündem tartışmaları ve karar alınmaya sunulmak üzere ana foruma yönelimler belirlemesi. Bunun yanı sıra çalışma gruplarının özendirilmesi. Ana forum moderasyonunun dönüşümlü yapılması.
15. Bu konuşmanın üzerine Ana Forum moderasyonu söz alarak çok sıkıldığını, bundan sonra moderasyona devam etmeyeceğini açıkladı.
16. Moderasyonu yapan arkadaşa haksızlık yapıldığını defalarca gördüm. Ben onun devam etmesi gerektiğini düşünüyorum. Çarşı’lı arkadaşları kaybedersek güç kaybederiz.
17. Hukuk Çalışma Grubu olarak parkta nöbet tutan bir masa yapmaya çalışıyoruz. Bu sayede her türlü şikayetimiz için uğrayabileceğimiz bir yer olması sağlanabilir.
18. Polise eve dön çağrısı yapabiliriz. Bir de biz cumartesi forum olmaması yönünde karar almıştık, ama dün buraya gelenler ve kırgınlıklar olmuş gördüğüm kadarıyla. Burada olanlar elbette ki kendi aralarında istediklerini konuşabilirler, ama alınmış böyle bir karar var.
19. Cuma ünü gelenlerin % 70’i bugün gelmemiş. Bence bu parkta doğru düzgün işleyen tek şey moderasyon. Ben çalışma gruplarının hiçbirini akşam 9.30’dan sonra burada görmüyorum ve eğer şu an moderasyonu yapan arkadaş bırakırsa birçok kişi bırakır.
20. Çorum’dan geldim, şeker işçisiyim Tatlandırıcıların insanların hayatına nasıl zarar verdiğini sizlere hatırlatmak istedim. Yandaş medya yoluyla pazarlanan tatlandırıcılar GDO’lu şekerler ve insan hayatına ciddi zararları var.
21. Moderasyonu yapan arkadaşın iyi biri olmasıyla yapılan öneri birbiriyle çelişmiyor. Ben Dayanışma Masası’ndan geliyorum. 2 bavul kıyafet geldi, ilgilenenler lütfen uğrasınlar.
22. Ben karar almakta değil, uygulamakta sorun olduğunu düşünüyorum. Örneğin burada kütüphane kurulmasını istiyorsak inisiyatif alır kütüphane kurarız. Bu şekilde ilerlerse birbirimizi kırmamış, hassasiyetlere dikkat etmiş oluruz. Atölyelere açık bir kızgınlık ifade ediliyor bunu da doğru bulmuyoruz.
23. Moderasyon, siyaset masasının önerilerinin bir gecenin konusu olmasını önerdi. Siyaset masası toplantıda tartışıp geri döneceğini söyledi.
24. Mesele karar almak değilse, bu gece yaşadığımız örneği nasıl açıklarız? Cuma ağaçlar soyulsun dendi, bugün yeniden giydirilsin. Yarın biri gelip yeniden oylarsa ve yeniden soyulursa kastettiğim buydu. Yürütme denince hep kendi öznel deneyimlerinizden çıkıp anlam yüklediğimiz için bizim dışımızda ve bizi yöneten insanlar geliyor aklımıza, oysa böyle olmak zorunda değil. Yapalım denilenlerin koordinasyonu dahi bununla sağlanır.
25. Moderasyonla ilgili söylenenin nedeni Çarşı’nın omzundaki yükü de almaktır. Diğer yandan olayı kişiselleştirmemek gerekir.
26. Bizi rahatsız eden çalışma gruplarının elit bir söyleminin olması. Bunun kendisi yanlış. Zamanında Gezi’de de “burası varoş mahallere döndü, kaldıralım çadırları” diyenler vardı, aynı üslup.
27. Ben bugüne kadar çalışma gruplarını hiç görmedim. Burada mesele moderasyondaki arkadaş değil, orada başka biri de olabilirdi. Ama kimse sorumluluk almıyor, sonra alana da böyle yüklenilmemeli.
28. Burası halk meclisi, onu netleştirmek gerekiyor. Sanki anayasa gibi 10 madde sayıldı ve anlaşılması beklendi. Yürütme burası olmalı, eğer oy çokluğu ile herkesin içine sinen kararlar alınırsa herkes onu uygular. Bunu mükemmelleştirmeye yönelik tartışmaları lütfen bir kenara bırakalım. Ben yasama yürütme yargının birbirinden ayrılmasını doğru bulmuyorum. Bence üçünü de ana forum yerine getirmelidir. Gündem önerim hafta sonu eylemleri ile ilgili nasıl bir yol izlenmeli. Ama tartışacak çok başlık var illa bu olsun demiyorum.
29. Çok önemli ve çeşitli konular konuşuyoruz. Bu kadar farklı fikrin ifade edildiği bir moderasyonu yürütmek kolay değildir. Çalışma gruplarının ana forum sırasında toplanması bizce sıkıntılı. Geçtiğimiz Cuma merkezi forum demiştik, ama Cumartesi engellemelerle karşılaştık. Biz bunu nasıl yaparız, buna kafa yormamız gerekiyor.
30. Biz Türkiye’de ezici çoğunluğu temsil eden bir şey yaptık. Bunun bir sinir sistemi olması gerekir, beynin yönettiği bir sistem. Bu beyin % 99 olmalı. Burada çok cansız geçen forumlar izledik, ardından cumartesi eylemine dair gündem belirlendi ve forum bir anda canlandı. Burayla ilgili bir şey yaptığımızda burası canlanıyor. Bu nedenle gerçek meselelerle ilgili somut öneriler yapılmalı. Sinir sistemi aşama aşama oluşur. Park moderasyonu başından beri emek veriyor. Ben onunla oynanmasını doğru bulmuyorum.
31. Berlin de yaşıyorum. İkinci kez katılıyorum, üzgünüm ama dışarıdan bakıldığında çok kendi işlerine sıkışmış görünüyorsunuz. Muhalefet eğlenceli bir şey olmalı.
32. Moderasyon çalışma gruplarıdır, çalışma grupları moderasyon. Birbirimizi germeyelim, moderasyonla oynamayalım.
33. Çalışma gruplarının elit projeler üreten topluluklar olduğuna dair bir yanılsama var. Bu doğru değil. 21 çalışma grubu var. Benim bir anket çalışmam var atölyelerle ilgili. Teker teker soruların sorulmasının ardından ana forum kitlesinin çalışma grupları ile hiç ilgilenmediği ortaya çıktı.
34. Moderasyonu yapan arkadaşımız sırf o yaptığı için birçok kişi buraya geliyor. Tencere tava eylemi bana da mantıklı geliyor.
35. Dün Gezi’deki forum iyi geçti, bence onları güçlendirmeliyiz. 10-15 kişilik çalışma grupları herkes bir ağacın altında oturuyor madem fikirleri var bize aktarsınlar buraya katılsınlar.
36. Buradaki moderasyonun candan yürekli ve tarafsız olduğunu düşünüyorum. Halktan kimse ayrılmamalı, çalışma grupları burada yer alsın.
37. Ahmet İnset buna haysiyet ayaklanması diyor. Forumların ilk heyecanıyla bugün arasında bir fark var. Taleplerimizi belirleyelim park olarak ve bu talepler etrafında mücadeleye çağıralım insanları.
38. İletişim grubu olarak bir özeleştiri yapabiliriz: İç iletişime yeterince ağırlık vermiyoruz. Çalışma gruplarını bu kadar dışlamayı doğru bulmuyorum 2 ay sonra yağmur yağdığında biz buraya gelemeyeceğiz, ama gruplar toplanmaya devam edecek.
39. Kuzey ormanları ile ilgili bir şeyler yapılmalı.
40. Ermeni bir arkadaş halkların kardeşliğine dair konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder