14 Temmuz 2013 Pazar

Ankara 100. Yıl Mahallesi’nde Forumlar

Türkiye’de yüzbinlerce insanı sokağa dökmüş olan gezi direnişi, ülkenin dört bir yanında parklarda yapılan forumlarla devam ediyor. Polisin 15 Haziran’da gezi parkını boşalttığı saldırıdan bu yana direnişin bittiğini söylemeye çalışanlar, sokağa çıkmış olan kitlelerin forumlarda yaratmaya çalıştığı öz-örgütlenme deneyimlerini hiçe sayıyor, forumlara gitmeyerek bu deneyimi yaşayamıyor ve dolayısıyla bu mücadelenin gerisinde kalıyorlar. Yalnızca “forumlardan bir şey çıkar mı, çıkmaz mı?” mantığıyla hareket eden bazı sol çevreler, ya “buradan devrim olmaz” deyip geri duruyor, ya da mücadeleyi kısa vadede “3-5 adam” kazanmaya indirgeyen bir anlayışla katılım sergiliyor ve bu yüzden forumların mücadelenin ileriki dönemlerinde oluşabilecek olan direniş komitelerinin, ya da sovyet tipi örgütlenmelerin çekirdeği olabileceğini unutuyorlar.

Kitlelerin her ayağa kalkışında devrim olmasını bekleyen, olmayınca da harekete sırt çeviren anlayışlara karşı devrimin sürekli niteliğini bir kez daha vurgulamak gerekiyor. Bunun için Mısır’a bakmak bile yeterli olacaktır.
Forumlara dönecek olursak, sokağa çıkmış ve talepleri karşılanmamış olan kitlelerin öfkesini hâlâ içinde taşıdığı ve bugün konuşarak, tartışarak, karar almaya çalışarak yarına hazırlandığı gerçeğini görmemiz gerekiyor. İstanbul’da Beşiktaş’ta Abbasağa Parkı’nda başlayan forumlar kısa sürede ülkenin kent meydanlarındaki ve mahallelerindeki diğer parklara yayıldı. Bu parklardan biri de Ankara’da 100. Yıl Mahallesi’ndeki İzci Parkı’dır.
100. Yıl Mahallesi olarak gezi direnişinin başlangıcından bu yana sokakta olan biz mahalleliler direnişe, her yerde olduğu olduğu gibi forumlarla devam ediyoruz. Forumların üçüncü haftasına girdiği bugünlere hemen hemen her gün forum yaparak geldik. Katılımın sadece "politik" insanlarla ya da belli yaştan, zümreden vb. insanlarla sınırlı olmaması çok önemli. Elbette ki hepimizin ilk kez yaşadığı bu tip deneyimler, başlangıçta organize bir biçimde hareket etmemizi zorlaştırıyordu. Fakat ikinci haftadan itibaren yavaş yavaş şekillenmeye başlayan koordinasyon kurulları sayesinde forumlar daha verimli geçmeye başladı. Bu ekipler, günlük pratik işleri hızlandırmak, etkinlikler düzenlemek, forumların gündemini belirlemek, modersyonu sağlamak, diğer forumlarla bağlantı kurmak ve mücadeleleri birleştirip ortaklaştırmak gibi son derece önemli işlevleri yerine getirmeye çalışıyor.
Koordinasyon ekiplerinin varlığı geride bıraktığımız haftayı fazlasıyla verimli geçirmemizi sağladı. Hemen hemen her gün forumlarımızın gündem maddeleri herkese açık bir biçimde önceden belirlendi ve bu sayede forumlarda verimli tartışmalar ve bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirildi.
Kentsel dönüşüm ile ilgili film gösterimi ve ardından forumla başladık haftaya. Ertesi gün ise avukat ve şehir plancılarının katılımıyla bilgilendirme ağırlıklı bir forum gerçekleştirdik. O gün aynı zamanda Sivas katliamının yıldönümüydü. Forumdan sonra mahallemizde Sivas’ta Madımak’ta yitirdiklerimiz için bir anma etkinliği gerçekleştirdik.

Çarşamba günü menemen şenliği yaptık, hep birlikte hazırladık ve paylaştık, ardından forumumuzu gerçekleştirdik. Ertesi gün Mısır’ı, cuma günü ise kadın sorununu konuştuk forumlarda.
Hafta sonlarında da kadın el emeği standı ve kitap takas standı açtık, mümkün olduğunca merkezi yerlerdeki mücadelelere katılmaya çalıştık.
Koordinasyon toplantılarında haftalık programımızı belirledik ve çarşamba günlerini de yürüyüş günü olarak seçtik. Bu çalışma ekiplerine katılımın artmaya başlaması, forumlara katılan herkesi bu işlerin bir parçası haline getirme çabamızın sonuç vermeye başladığını gösterdi. Forumlarımıza belirlediğimiz program çerçevesinde bu hafta da devam ediyoruz. Uzun lafın kısası 100.Yıl direnmeye devam ediyor.

Hükümetin sokağa çıkan insanlardan ne kadar korktuğu açıkça ortada. Taksim meydanı günlerdir polisin işgali altında. Gezi parkını dün halka açtığını duyuran valilik ise parkı halka değil polise açmış belli ki. Halkın parka girişini engelleyip saldırması bunu açıkça gösteriyor. Daha dün yine onlarca gözaltı yapıldı. Ama direnenler vazgeçmeyecek, biz vazgeçmeyeceğiz. Taksim’i, Gezi’yi, Kızılay’ı aldık, yine alacağız.
BU DAHA BAŞLANGIÇ, MÜCADELEYE DEVAM!
HER YER TAKSİM, HER YER DİRENİŞ!