10 Temmuz 2015 Cuma

Günümüzde Rutin Bir İş Kazası

Ben Esenyurt’ta tekstil atölyesinde çalışıyorum. 16 yaşında bir çocuk işçiyim. Ortacılık yapıyorum. Günde yaklaşık 14 saat çalışıyoruz ve bunun sadece 1 saat 10 dakikası yemek ve dinlenme molası. Bazen yemek yerken bile “iş var” diye çağırabiliyorlar. Ayrıca atölyenin çok sıcak ve bunaltıcı bir havası var. Bu atölyede yaşadığım bir iş kazasından bahsetmek istiyorum.

Çalıştığımız yerde buhar borusu var. Sıcaklığı yaklaşık 100°C. Orada çalışan bir kadın işçi yanlışlıkla o boruya elini değdirdi. Ve çığlık atmaya başladı. Ben de merak edip yanına gittim. Sonra benim de elim boruya değdi. Ve bir süre fark etmediğim için elim borunun üzerinde durdu. Elimi çektiğimde küçük bir derim orada kalmıştı. Derimin yandığını izledim. Ve korkmaya başladım. Ardından biraz dinlenmek istedim. Otururken müdür geldi ve bana bağırmaya başladı. Hiçbir şey söyleyemeden çalışmaya devam ettim. Ciddiye almayacağını bildiğim için anlatmak istemedim. Zaten müdür de elime uzun uzun bakmasına rağmen hiç umursamayıp gitti.


Bize bu borudan hiç bahsetmemişlerdi. Bununla ilgili bir uyarı yapabilirlerdi. Orada bu kadar sıcak bir boru olduğunu öğrenmem için bu kazayı yaşamama gerek yoktu.

İMD'li Bir Tekstil İşçisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder