25 Şubat 2012 Cumartesi

Eski Bir Billur Tuz İşçisinden Çağrı

Merhaba,
Ben İzmir’den eski bir Billur Tuz işçisiyim. 1,5 sene önce Billur Tuz’dan ayrılarak Fırat Holding’e bağlı Çamaltı Tuzlası’nda işbaşı yaptım.
Oradaki durumu kısaca özetlemem gerekirse, sendikal mücadele Billur Tuz’da eskiden kazanılmış. Sonradan, bu kazanılmış hakkın gölgesi altında yan gelip yatılmıştı, ben ve birkaç arkadaş bu konuda yapabileceğimiz bir şey olup olmadığı konusunda kafa yormaya başladık. O zamanki sendika şube başkanları sadece Billur Tuz’a gelip, idarede çay içip gidiyorlardı. Sonradan Evrensel gazetesinden Gürsoy arkadaş ve onun aracılığıyla şimdiki şube başkanı Gürsoy başkanla tanıştık, onlar her konuda bize rehberlik yaptılar ve nihayetinde bu süre zarfında yanımızda olan arkadaşlardan biri işçi temsilcisi seçildi.
İş iyice alevlendi. 15-20 senedir gitgide azalıp sendikalı işçi sayısı 150’den 24’e düşmüşken birden sayı yine üç haneli rakamları yakalamıştı. Bu aşamada ben işten ayrılmak zorunda kaldım, ama işin mimarlarından biri olduğumu işveren çok iyi biliyordu. Bu nedenle ilk girdiğim dönem Şükrü (bey demek istemiyorum) çalıştığım Çamaltı Tuzla işletmesinin müdürü Çağatay beyi arayıp beni neden işe aldığını sormuş, o da ben o işlerle ilgilenmiyorum deyip geçiştirmişti.
Üç hafta önce Billur Tuz’daki direnişe katkı amaçlı arkadaşlarımı ziyaret etmeye gittim ve ertesi gün “şirket küçülmeye gittiği için” işime son verildiği bildirildi. Bu kez İstanbul’dan merkez yönetimi arayarak (Fırat Holding) bir şekilde işten çıkarılmam konusunda onları ikna etmişler.
Ben bunu şahsıma yönelik bir saldırıdan ziyade, sınıfımıza yönelik bir saldırı ve direnen işçileri susturma girişimi olarak görüyorum. Bu yüzden, herkesin bu haksızlığa karşı ses çıkarmasını istiyorum. Bizi böyle susturamazlar!
İzmir’den Eski Bir Billur Tuz İşçisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder