12 Ocak 2013 Cumartesi

Ben Militanım (Bir Metal İşçisinin Şiiri)

Ben fabrikada işçi,
Tarlada köylü,
Tandır başında gözleri dumandan yanan ananın gözyaşıyım.
Ben Hakkâri’de düşen çığ,
Şırnak’ta Gabar dağı,
Adıyaman’da Nemrut,
Nevşehir’de peri bacaları,
Amerika’da özgürlük anıtı,
Irak’ta mülteci kampı,
İstanbul’da 1 Mayıs meydanıyım!
Ben Militanım!

Ben Maraş’ta katledilen emekçi,
Çorum’da vurulan solcu,
Sivas’ta yakılan Aleviyim.
Ben elleri kelepçeli bir eylemci,
Gaz bombasından gözleri yanan öğrenci,
Hakkını aramak için sokaklara çıkan işçiyim.
Ben Militanım!

Ben yağmurları bilmem;
Ben kurşun yağmurlarını bilirim.
Benim mevsimim yoktur,
Yalnızca baharları bilirim.
Ben Diyarbakır’da işgale uğramış bir işçi,
Erzurum’da çobanın kavalı,
Eskişehir’de tabut hücreyim.
Ben Somali’de aç bir çocuk,
Hollanda’da kokain,
İran’da bir devrimciyim.
Ben alnımda yıldız, göğsümde üç renkli bayrağımla metropolde yaşayan bir Kürt Militanım!
Ben devrimciyim, İşçiyim ve Militanım!

Murat Yarar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder