Kargo
sektöründeki ağır çalışma şartları işçilerin örgütlenmesini zorunlu kılıyor. Bilindiği
üzere, TÜMTİS, Türkiye genelinde UPS Kargo Şirketi’nde bir örgütlenme faaliyeti
başlatmıştı. Bir süre sonra durumdan haberdar olan patron, 164 sendikalı işçiyi
işten çıkartmış ve işçiler 5 Mayıs 2010’da UPS şirketinin önünde direnişe
başlamışlardı. Bu direniş başarıyla sonuçlandı ve UPS direnişçileri işlerine
geri döndüler. Kurtköy’de ve İzmir’de 3, Mahmutbey’de ise 5 işçi dışında geri
kalan tüm işçiler işlerine geri döndüler. (Bkz. Zafer Direnen UPS İşçisinin Oldu!)
Direniş
süresince de işten atılmayan işçilere yönelik devam eden sendika ve
bilinçlendirme çalışması, UPS’nin diğer direnişlere göre daha hızlı
kazanılmasını sağlayan nedenlerden biridir. Ama kazanımın kalıcılaşması
için, örgütlenme çalışmasının devam etmesi ve dahası işyerinin dışına taşınması gerekiyordu. 2012 Eylül ayında ise
Nakliyat-İş Yurtiçi Kargo’nun bütün şubelerinde sendikalaşma çalışması başlattı. Nitekim onların da öncesinde DHL işçileri aynı amaçla direnişe geçmişlerdi.
Sendika
hakkımız her ne kadar yasal gibi gözükse de veya İş Hukuku’nu karıştırdığımızda
sendikalaşma nedeniyle işten atılma gibi iş davalarının iki ayda sonuçlanması
gerektiği söylense de, biz deneyimlerimizden biliyoruz ki bu yalnızca sözde korumadır. Konu
işçi haklarına geldiğinde yasalar ve “adalet” dağıtan hukuk, sermayeyi korumayı
tercih ediyor. Biz de bu yasaları kendi lehimize çevirebilmek için, gerekirse
polise karşı da direnmek, ısrarla yayınlamayan medyaya karşı kendi davamızı
duyurmak, direnişi devam ettirebilmek için kendi maddi olanaklarımızı bir
şekilde yaratmak zorunda bırakılabiliyoruz.
Bunun
gerçekliğini 18 Ocak’ta İstanbul, Ankara ve Konya illerinden toplam 60 Yurtiçi
Kargo işçisinin “iş daralması, performans düşüklüğü” bahanesiyle işten çıkarılmasıyla
tekrar gördük. İşçiler bu sayının her geçen gün arttığını ve daha da
artabileceğini söylüyorlar. İstanbul’da Kadiköy Şubesi ve Haramidere Aktarma
Merkezi’nde direnişlerine devam ediyor ve destek bekliyorlar. Ayrıca
Nakliyat-İş Çalışma Bakanlığı'na yetki bildirimi yapmış ve tespitlerle ilgili
geri dönüşleri bekliyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder