23 Kasım 2011 Çarşamba

Başbakan'dan "Ben Yapmadım Miki Yaptı" Açılımı!

   Başbakan Erdoğan günlerdir süren Dersim polemiğinde atağa geçerek, "Dersim olayları ile ilgili devlet adına özür dilemek gerekiyorsa, ben özür dilerim ve diliyorum" dedi.
  Dersim katliamının bir devlet politikası olduğunu gizleyen ve suçu sadece CHP'ye (hatta CHP'nin de bir kısmına) atan bu tutum, "Başbakan cumhuriyet tarihini reddetti de bizim mi haberimiz yok?" sorusunu akla getirdi. 
 Dersim bir TC (devlet) politikasıdır, devlet ise o gün CHP'de cisimleşmiştir. Elbette hükümet ile devlet her zaman aynı şey değildir, fakat o devleti kuran ve yıllarca yöneten partiyi devletten ayrı tutmak popülizmdir, üstelik o devleti sahiplenip, onun mirasına dayalı bir milliyetçi-inkarcı çizgi izlemeye devam ederken.
  Başbakan ne kadar eğip bükerse büksün, gerçeği değiştiremez: 1920-30'larda CHP demek Türkiye cumhuriyeti demektir. Hem TC tarihini ve M. Kemal'i sahipleniyorum diyip, hem de "katliamı devlet değil, CHP yaptı" demek demagojidir.
   Ama Erdoğan'a bu fırsatı veren CHP'dir: Muhalefetin Kılıçdaroğlu gibi biri olursa, Erdoğan da "ben yapmadım Miki yaptı" diyerek oyunu artırır tabii... (bkz. Uçurtmayı Vurmasınlar)
Dersim'de yapılan devlet politikasıydı, hangi burjuva partisi olsa benzer bir çizgi izleyecekti. Bu katliam temelde burjuvazinin demokratik dönüşüm sorununu çözmekten aciz bir sınıf olmasından kaynaklanmaktadır.
  Bugün biz devrimcilere düşen görev AKP'yi sağdan değil, soldan eleştirmek olmalıdır. Bunun yolu da "AKP bu çıkışı gündemi değiştirmek için yaptı, hiç samimi değil" vs. demek yerine, "katliamı devlet yapmıştır, devlet (ve CHP) özür dilesin ve özrünün gereğini yapsın" demek, bu bağlamda devletin işlediği tarihi ve güncel diğer suçlara işaret etmek olmalıdır.

2 yorum:

  1. O zaman katliamda ölenlerin yakınlarına devlet tarafından tazminat ödenmesi de gerekir.

    AMA

    olayın faili miki ise, başbakan parayı da walt disney ödesin derse şaşırmam:)

    YanıtlaSil
  2. Başbakan alayımızla dalga geçiyor, ayrı bir sanat bu hakikaten.

    YanıtlaSil