16 Kasım 2012 Cuma

Biber Gazını Sağlıklı Bulan Bir Hükümetin Sağlık Reformundan Ne Beklenir?



Sağlıkta reform sözleriyle propaganda yapan AKP hükümeti kendisiyle övünedursun, hastalar hastane kapılarında can çekişiyor. Bundan sonra sıra beklemeyeceğimizi, ücret ödemeyeceğimizi söyleyen, “benim vatandaşımın sağlığı benim için önemlidir” diyip gözyaşlarıyla gündeme gelen başbakana soruyorum: Sigortasız gelen hastalara vezne yolu gösterilmesi, randevusuz gelen hastalara bakılmaması, 182 no’lu hasta randevu merkezinden ancak bir hafta sonrasına (en erkeninden bahsediyorum) randevu alınabilmesi, her muayeneden sonra en az 10 TL ücret alınması, performansa girmemek için doktorların rekabet içine itilmesi sağlığın nasıl sağlıksız koşullarda verildiğini göstermiyor mu? Bu mu sizin reformunuz?
Burjuvazinin reform safsatasını görmek için sınıfsal gözlüğümüzü takmalıyız ve unutmamalıyız ki, uzlaşmaz iki sınıf vardır: Burjuvazi ve Proletarya. Lenin'in de dediği gibi, birinden değilsen diğerindensin.
Ben bir proleterim ve istediklerim sağlığın ücretsiz olması ve taşeronun kaldırılması, milyonlarca işsize iş imkanı verilmesi, yaşam koşullarının düzeltilmesi, çalışma saatlerinin düzeltilmesi ve anadilde bilimsel eğitim verilmesi. Siz bunların burjuva hükümetlerce çözülebileceğini düşünüyor musunuz? Ben düşünmüyorum. Ancak ve ancak dünyanın % 94’ünü oluşturan, üretim gücü elinde olan işçilerle, yani işçi devletiyle mümkündür. Buna giden tek yol örgütlenmektir! Üreten bizsek yöneten de biz olmalıyız. Yaşasın örgütlü mücadelemiz!
İMD’li bir sağlık çalışanından

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder