29 Kasım 2012 Perşembe

Metalde Toplu Sözleşme


Merhaba yoldaşlar,

Ben  yaklaşık bir yıldan beri Gebze’deki bir fabrikada çalışan bir işçiyim ve çalıştığım fabrikada Türk Metal’in sözleşme yenilemesi için bekliyoruz. Beklerken bana ve diğer işçi arkadaşlarıma hiçbir bilgi verilmiyor. Benim bildiğim ve doğru bulduğum şey, sözleşme zamanında her bilgi işçilere aktırılır, ama bu zamana kadar bir bilgi iletilmedi sadece kulaktan dolma haberler var. Kendim öğreniyorum, o da ne kadar doğru olabilir.

Mesela bir haber ortaya atmışlar, sendika % 20 zam diyormuş. Şahsen ben doğru bir haber olduğunu sanmıyorum. Başka bir haber de var ki, doğru olduğunu düşünmek biraz zor görünüyor: Neymiş patronların verdiği vergiyi artık devlet karşılayacakmış ve bu karşılama da maaşlara iyi bir şekilde yansıyacakmış. Tabii bu haberler asılsız, sadece sendika ve patron tarafının bir oyunu. Verdikleri sadaka zammına herkesin razı olması için ortaya atılan bir kıtır.

Sözü burada sizlere bırakıyorum yoldaşlar. Ben bu duruma seyirci kalmak istemiyorum. Ben yine elimde geleni yaparım, konuştuğum yere kadar konuşurum, işçi arkadaşları masallarla avunmak yerine sendikaya baskı bindirmek üzere mücadeleye çağırırım. 

Gebze’den İMD’li Bir Metal İşçisi

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder