30 Aralık 2012 Pazar

Hindistan'da Otobüste Toplu Tecavüz Ölümle Sonlandı


Irzına geçilmiş, kirletilmiş, kanda yuvarlanan pislik akan; işte burjuva toplumun hali bu!” Rosa Luxemburg

16 Aralık’ta Hindistan’da bir otobüste toplu tecavüze uğradıktan sonra işkence edilip aşağı atılan tıp öğrencisi Amanat hayatını kaybetti.
 Bu olay üzerine sadece 6 kişiyi gözaltına alan devlet sokaklara dökülen binlerce eylemciye, kadınları “korumak” için önlemler alma sözü verdi. 
Mücadele eden bir kadın olarak en azından hemcinslerime sormak istiyorum, her fırsatta devrimci mücadele verenleri kendinize uzak, “radikal” görürken her gün okuduğunuz tecavüz, işkence, katliam haberlerini nasıl yorumluyorsunuz? Ben her okuduğumda mücadele etmenin vicdani rahatlığını taşıyor olmama rağmen dünyayı, dünyanın erkek-egemen liderlerinin başına yıkasım geliyor da siz nasıl rahat durabiliyorsunuz? Sizin yaşamak istediğiniz toplum çocukların ve kadınların eve tıkıldığı, devletin ya da devlet destekli erkeklerin bizlere rahatlıkla tecavüz ve işkence edebildiği, bizleri katledebildiği, çözüm olarak da “kol kanat germeyi” önerdikleri toplum mu?!
Her gün öldürülmekten daha kötü olan şey sanırım ölümlere alışmak. Ben tecavüze, işkenceye, ölümlere, hatta geri plana itilmeye alışamayan bir kadın olarak sizleri mücadeleye çağırıyorum! Küçük haklarla, koruma kollama yasalarıyla tatmin olmamaya, hesap sormaya çağırıyorum! Bu erkek-egemen sınıflı toplumu erkek-egemen burjuvazinin başına yıkıp kadın ve erkeğin eşitlendiği yepyeni bir toplum yaratmaya çağırıyorum! 
Bu toplumu işçi kadınların ön safta olduğu bir sosyalist devrimle yıkmaktan başka çaremiz yok; bize katılmak zorundasınız! 
İMD’li bir öfkeli kadın 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder