18 Aralık 2012 Salı

Sistem, Pisliğini İnsan İlişkilerine de Bulaştırıyor!


Ben özel bir şirkette temizlik işçisi olarak çalışmaktayım. Geçtiğimiz aylarda ev arama telaşı içerisindeydim. Evimizi satıp yeni bir ev aldığımızdan dolayı böyle bir telaş içerisine girdim. Fakat ev fiyatları çok yüksek olduğundan, çalıştığımız ve halen yaşamakta olduğumuz muhite göre çok daha uzak olan başka bir yerden almamız gerekiyordu. Çünkü paramız bir tek oraya yetiyordu. Aldığımız evin kira bedeli de oturduğumuz yere göre daha düşüktü. Ev aldığımız yere göre eski oturduğumuz yerin kira bedelini karşılayamayacaktık. Maaşımızın dörtte üçünü ev kredisine veriyoruz. Normal şartlarda burada oturabilmem için 200-300 TL üstüne para eklememiz gerekiyordu. Tabii benim seçeneklerim çok kısıtlıydı. Biz de eşimle durumu değerlendirirken içinden çıkamayacağımıza karar verdik.
Bu durumda taşınacağımız ev hem bir tanıdığın evi, hem de bizi depozito kira bedelinde zorlamayacağına inandığımız biri olacaktı. Fakat hiç tahmin ettiğimiz gibi olmadı. Akrabamız bizden hem depozito hem de kira bedelini istemiş ve hiçbir şekilde yardımcı olmamıştı! Biz de yeniden ev aramaya başladık.
Bulduğumuz evler 450-500 TL civarı, sobalı evlerin içleri kötü durumda ve bakımsızdı. Maalesef sistem parası olmayanlara “al sen burada yaşa, sen şurada  otur … o soba gazında bir gün zehirlen, umurumda mı?” diyordu. Günümüzde inşaat sektörü bu kadar gelişmişken ve her geçen gün binlerce ev yapılan bir yerde bu kadar evsizin olması, kötü şartlarda yaşayan bizlerin oturması nasıl bir şey? Bu tam da kapitalizm örneğini teşkil eder. İşçi sınıfının emeğinin üstünde yükselen patronlar, bizler kendi istediğimiz sistemi kurduğumuzda nerelerde oturacaklar çok merak ediyorum!
En sonunda bir ev bulduk… Bahçe içerisinde yer alan bir eve girdik. Orada yaşlı bir kadınla konuşup, durumumuzu anlattık. Akrabamızın yapmadığı iyiliği bize o yaşlı teyze yaptı. Elbette oraya belli bir masraf edecektik. Bu şekilde sisteme bir kez daha lanet okuyordum. Çünkü sistem benim kaderimi kendince yazmıştı ve bunları bana yaşatacaktı. Ben tüm bunların nereden kaynaklı olduğunu bilen işçi olarak panzehirinin ne olduğunu biliyorum. Bu durumda hiç eksilmeyen tek bir umudum var. Yaşadığımız toplumu değiştirmek için dişimle tırnağımla verdiğim mücadele…
Maltepe'den İMD’li Bir Temizlik İşçisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder