7 Aralık 2012 Cuma

Redlerin Sorumlusu İşçiler Midir?


Merhaba,
Ben Gebze’de metal fabrikasında çalışan bir işçiyim. Kapitalist sistemin fabrika çalışma düzenini her işçi bilir; bazı fabrikalarda bir işçi tek tezgahta çalışır, bazı fabrikalarda ise tek tezgah yerine iki tezgahta birden çalışmaya zorlanır. İki tezgahta çalışan bir işçi patronunun akrep olan cebine daha çok para girmesini sağlar ve bu iki tezgahta çalışan işçinin çıkardığı sorunlar patronu ilgilendirmez. Bu sorunlar direkt olarak işçiyi ilgilendiriyormuş ve ben de bu olayı kendi çalıştığım yerde yaşıyorum.
Benim çalıştığım tezgahlarda parçalar red (kullanılamayan malzeme) oldu. Bu hatanın sadece benim yüzümden olduğunu söylüyorlar, ama 15 yılı aşkın bir zamandır o tezgahın başında çalışan bir işçi olarak ben böyle bir hatayı reddediyorum, çünkü hatanın zeminini hazırlayan onlar, patron sermayesi daha da çoğalması için iki işçinin yapacağı işi bir işçiye yüklüyor. 
Yaptığım redlerin zararını benim maaşımdan keseceklermiş! Daha neler! Ben patrona ayda milyarlar kazandırıyorum, ama bizim hatamız bile olmayan bir durumda okkanın altına gidiyoruz.
Derdim sadece kendi sorunumu paylaşmak değil. Biliyorum ki, bu sorun sadece benim çalıştığım yerle alakalı değil, her fabrikada sınıf kardeşlerim bu sorunları yaşıyor. İşçiler olarak her ne gerekçeyle olursa olsun işyerinde ücret kesintisi ve cezalandırmayı reddetmeliyiz. Patronlar bizi hangi kâra ortak ettiler ki zarara ortak etmeye çalışıyorlar?
İMD'li Bir Metal İşçisi

1 yorum:

  1. Ona benzer bir sorunda ben yaşadım.Çok uluslu(hepi topu iki ulus) ne demekse bir şirkette pazarlama elemanıyım.Müşteri batarsa borcun %25'i benden kesiliyor.Ve bir seferde başıma geldi maalesef..Patron karından %25 bana veriyormu ki müşteri batınca benden bu parayı kesiyorsun...

    YanıtlaSil